maksiu, Ale z tym serniczkiem do kawy to przesadziłeś :evil:
Ściąganie w lewo po wymianie tulei wahaczy przednich
Zwiń
X
-
Ściąganie w lewo po wymianie tulei wahaczy przednich
Witam,
Może ktoś ma pomysł na następujący problem - w moim kombiaku poszły do wymiany tuleje wahaczy przednich. Po wymianie trzeba było non stop korygować tor jazdy - w zasadzie najprościej jechał przy lekko skręconej kierownicy w prawo.
Pojechałem na geometrię i niby wszystko było dobrze więc mechanik wyregulował mi koło kierownicy. Teraz jest lepiej, ale nadal mam wrażenie, że muszę znacznie częściej niż przed tulejami korygować na prostej tor jazdy.
Teoretycznie podobnoż przy wymianie tulei nie powinna się kierownica skrzywić, więc mam wrażenie, że to prostowanie kierownicy to było spławianie klienta. Z drugiej strony przy naszych krzywych drogach może mam napad paranoi po prostu.
Ukoi ktoś moje rozterki? Mogło się zdarzyć taki skrzywienie kierownicy?
-
-
Zwróć uwagę, że sporo dróg jest profilowana nie tylko na zakrętach, ale również na prostej jest tak asfalt położony, żeby woda szybciej z niego spływała. Może to być przyczyna.
Wcześniej, przed wymianą miałeś wyrobione tuleje, teraz auto na nowych gumach jest sztywniejsze i może stąd wymagane jest korygowanie toru jazdy.Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
oczywiście, to proste:Zamieszczone przez marwocUkoi ktoś moje rozterki? Mogło się zdarzyć taki skrzywienie kierownicy?
wahacz, poza tulejami przykręcony jest do zwrotnicy poprzez przegub kulowy i owalne otwory, które służą do regulacji kąta pochylenia, wystarczy iż monter nie trafi w "stare" miejsce mocowania przegubu kulowego i zwrotnica ma trochę inny kąt a to prowadzi do "skrzywienia" kierownicy.
w/w sytuacja niekoniecznie wychodzi na geometrii bo kąt pochylenia może mieścić w normie a mało który mechanik przy geometrii to reguluje.
Komentarz
-
-
b-bar01, W O1 byly owalne, w O2 sa okragle
Mowa o otworach w wahaczu do przykrecenia przegubu.
Dla przykladu jakas aukcja:
O1 - http://archiwum.allegro.pl/oferta/wa...356415957.html
O2 - http://alegratka.pl/ogloszenie/wahac...-21526307.html
Komentarz
-
-
Czy to oznacza, że zastosowane technika naprawy polegająca na wyregulowaniu kierownicy była poprawna? I resztę zwalić na nowe, sztywne tuleje?Zamieszczone przez b-bar01oczywiście, to proste:Zamieszczone przez marwocUkoi ktoś moje rozterki? Mogło się zdarzyć taki skrzywienie kierownicy?
wahacz, poza tulejami przykręcony jest do zwrotnicy poprzez przegub kulowy i owalne otwory, które służą do regulacji kąta pochylenia, wystarczy iż monter nie trafi w "stare" miejsce mocowania przegubu kulowego i zwrotnica ma trochę inny kąt a to prowadzi do "skrzywienia" kierownicy.
w/w sytuacja niekoniecznie wychodzi na geometrii bo kąt pochylenia może mieścić w normie a mało który mechanik przy geometrii to reguluje.
Komentarz
-
-
No i zdaje się to zrobił, bo po pierwszej jeździe próbnej, podniósł na podnośniku i jak zjechał to już było ok.Zamieszczone przez MaicroftTo co napisalem wczesniej, a mianowicie ustawienie kierownicy, a dokladnie kat obrotu ustawia sie na drazkach kierowniczych, a nie na kierownicy.
Przy autach z ESP dochodzi jeszcze kwestia adaptacji modulu w kierownicy, ale jemu +/-5' nie robi roznicy.
Komentarz
-
-
Mieszasz.
Obrocil wiec kierownice na wieloklinie, czy przestawil drazki, zakladajac cala aparature na kola.Zamieszczone przez marwocPojechałem na geometrię i niby wszystko było dobrze więc mechanik wyregulował mi koło kierownicy.
Przy krzywej drodze, to ma sciagac w prawo, a nie w lewo, bo woda ma splywac do kraweznika, a nie zatrzymywac sie na srodku.
Komentarz
-
-
Maicroft ma racje. Przy regulacji geometrii blokuje się kierownice w pozycji środkowej i reguluje na drążkach kierowniczych. Najlepiej jak kolega wrzuci skan wydruku po regulacji to zerkniemy na kąty i zbieżność. Dodatko na ściąganie mają wpływ również inne czynniki jak ciśnienie w oponach czy różnica wysokości bieżnika opon na tej samej osi.Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Komentarz
-
-
Nie mam wydruku. Po prostu poinformował mnie, że geometria jest poprawna. Jeśli idzie o opony to w zeszłym sezonie nowe założyłem. Dzisiaj sobie jeszcze podjadę sprawdzę jak ciśnienie wygląda. Niby po tej korekcie kierownica prosto, ale w czasie jazdy cały czas trzeba wykonywać drobne korekty kierownicą w prawo lub lewo. Usiądę sobie jeszcze w weekend w samochodzie sąsiada i zobaczę czy tak samo to wygląda u niego, bo być może przy naszych krzywych drogach jest to naturalne zachowanie.Zamieszczone przez Wojti2Maicroft ma racje. Przy regulacji geometrii blokuje się kierownice w pozycji środkowej i reguluje na drążkach kierowniczych. Najlepiej jak kolega wrzuci skan wydruku po regulacji to zerkniemy na kąty i zbieżność. Dodatko na ściąganie mają wpływ również inne czynniki jak ciśnienie w oponach czy różnica wysokości bieżnika opon na tej samej osi.
A jeśli miałbym jeszcze geometrię sprawdzać to sobie poszukam jakiegoś innego warsztatu jeszcze i zobaczę co tam powiedzą.
Komentarz
-
-
To jest właśnie takie tłumaczenie specjalistów z ASO - asfalt krzywy, temu samochód ściąga. Jazda takim samochodem jak Kolega opisuje jest bardzo męczące w długiej trasie. Nie ma prawa nic ściągać. Jazda samochodem "sprawnym" po nachylonej jezdni generuje zupełnie inne odczucia niż autem ze skopaną geometrią po nierównej drodze. Mając sprawny technicznie wóz jadąc jakąkolwiek drogą kierowca nie snuje refleksji na temat pochylonej jezdni. Tym bardziej co z tego, że nowe tuleje. Odbierasz nowy samochód z salonu i nie ma prawa ściągać, jeżeli już to partactwo w fabryce. Tak było w moim przypadku. Nówka O2 ciągnęła w prawo i przy niecałych 100 km już miałem poprawianą na gwarancji geometrię na koszt ASO. Po regulacji perfekt - da się? DA SIĘ ! Męcz mechanika, niech ustawia do skutku. Przede wszystkim też po regulacji na drążkach należy wyzerować czujnik kąta skrętu, który jest umieszczony w maglownicy, bo bez tego będą działy się cuda.Zamieszczone przez PixonZwróć uwagę, że sporo dróg jest profilowana nie tylko na zakrętach, ale również na prostej jest tak asfalt położony, żeby woda szybciej z niego spływała. Może to być przyczyna.
Wcześniej, przed wymianą miałeś wyrobione tuleje, teraz auto na nowych gumach jest sztywniejsze i może stąd wymagane jest korygowanie toru jazdy.
Komentarz
-
-
Rzecz jest jeszcze taka, że położenie koła kierownicy w O2FL zmienia się w raz z regulacją wysokości kolumny kierowniczej. Kolumna na max do góry - kierownica w prawo, kolumna na maxa do dołu - kierownica w lewo. Kilka stopni, nie dużo ale podczas jazdy czuć, że autko inaczej reaguje na polecenia. Na forum był nawet temat o tej wadzie fabrycznej do której Skoda się oczywiście przyznaje twierdząc w VW/Skoda TTTM.
EDIT:
Nawet odnalazłem wątek:
Komentarz
-
-
Sorka za wtranżalanie się ale mam taką zagwozdkę. Zmieniłem hamulce z 280mm na 312mm i zmienił mi się pochył sworznia zwrotnicy.Zamieszczone przez Wojti2Maicroft Najlepiej jak kolega wrzuci skan wydruku po regulacji to zerkniemy na kąty i zbieżność.
Na 280mm wyglądał tak http://s5.ifotos.pl/img/14jpg_wweaahh.jpg
Na 312mm wygląda tak http://s3.ifotos.pl/img/15jpg_wweaahx.jpg (była korekta i zbieżność jest na 0.00)
Dodam tylko, że mam jeszcze Passka B6 też z tarczami 312mm i pochył sworznia zwrotnicy mam niemal identyczny jak na tym zdjęciu z 312mm. Wiec może tak ma być ?
Komentarz
-
-
Z Golfa IV. Zwrotnica była taka sama. Z Audi S3 jest inna, chodzi o nachylenie w zwrotnicy mocowania końcówki drążka kierowniczego. Jednak bardziej prosiłbym o wytłumaczenie tego pochylenia sworznia wahacza. Tak jak napisałem mam też drugie auto Passata B6 i też w tym miejscu mam niemal identyczne wartości w okolicach 15 stopni, więc może tak ma być ?
Komentarz
-
Komentarz